Jumaat, 12 Ogos 2011

Kurma Nabi & Kalimah Allah

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

         Nak kongsikan sesuatu dengan rakan-rakan sekalian. Khamis lepas sewaktu kuliah Pensyarah saya berbangsa Cina ada tanya kepada kami "Ada jual Kurma Nabi kan di pasar Ramadhan?" Kami semua cakap, memang ada Kurma Nabi atau Kurma Ajwa, harganya agak mahal berbanding kurma lain. Dulu sewaktu kuliah maghrib tahun 2009 saya kenal dengan kurma Nabi, harganya untuk 100gram RM16.00. Kurma ini hanya tumbuh di Madinah dan Tanah Haram sahaja.

      Keistimewaan Kurma tidak dapat disangkal lagi, selain baik untuk kesihatan ia juga baik untuk mengubati sihir. Namun, Kurma Nabi ada keunikannya tersendiri, biji atau sesetengah orang cakap pada kedutan kulit terdapat kalimah Allah. Pada Ramadhan 2009 saya mencuba Kurma Nabi dan saya ingin lihat sendiri benar atau tidak adanya kalimah Allah, bukan saya tak percaya tetapi naluri saya sememangnya suka melihat sendiri daripada mendengar. Alhamdulillah diizinkan Allah s.w.t biji kurma yang saya beli ada kalimah Allah. Tahun 2011 pun saya beli, baru tadi, Alhamdulillah jumpa sebiji kurma yang jelas kalimah Allah.


Klik Untuk Gambar Lebih Jelas


   

 Muhammad Saffuan Bin Jaffar

8 ulasan:

  1. Alhamdulillah, sebenarnya sapa2 yang beli kurma nabi nih, boleh jumpa yang ada tertulis kalimah Allah....

    BalasPadam
  2. tapi tak pernah dengar pon, setiap biji kurma ade khalimah Allah ke?

    BalasPadam
  3. sy pn pernah dapat kurma nabi tertulis tulisan Allah

    BalasPadam
  4. Saya baru balik umrah... dapat dua biji. Alhamdulillah. Kalimah Allah tulisan jawi tu pada sebiji dalam bentuk kedutan hitam, satu lagi macam garisan putih pada biji. Dah dapat ni nak guna macam mana? Ada sapa-sape boleh kongsi? - Ameen

    BalasPadam
  5. salam... semalam saya makan kurma nabi jugak and memang terkejut and tak tercapai akal akan dapat melihat sendiri Kesebasaran Allah sebabnya sebelum ini hanya melihat dari membaca sahaja dari orang2 lain. Telefon mak, then mak kata letak dalam air and buat solat hajat and baca Yasin
    Niat lah untuk apa2 jua tambahan lagi ni bulan Rejab. Mertua pun cakap benda yang sama. Sama2 kita cuba

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam.... Alhamdulillah, sama la sebelum ni saya pun tengok dalam gambar, bila dibelek2 Allah izin untuk tengok kebesaran dia... :)

      Padam

Tolong letak nama, ok??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...