Rabu, 17 Ogos 2011

Internet Banking?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

     Malam ni aku nak berkongsi sikit mengenai Internet Banking. Kadang-kadang kalau pergi supermarket, atau shopping complex, mesti ada nampak orang hulur kad credit untuk bayar, wah! Tapi aku tak galakkan golongan student atau sesiapa saja untuk pakai kad kredit, kredit tu hutang. Oklah jom terus kepada internet banking, tapi apa tu Internet Banking?

    Internet Banking pada aku, segala urusan perbankan dilakukan atas talian internet. Contohnya, bayar bill, beli barang di e-bay, dan macam-macam lagi yang kita boleh buat dengan internet banking nih. Ok, aku cerita sikit kalau kawan-kawan ni kurang faham. Dulu, aku kalau nak bayar bil elektrik/internet/telefon aku terpaksa memandu jauh, nak cari parking la, semua tu buang masa aku. Tapi bila aku guna internet banking bila-bila masa aku boleh bayar bil, senang kan? Hehe... Cara nak buat Visa debit card senang. Lepas dah buat Visa Card, kena daftar Internet Banking di Bank, nanti ada pegawai bank akan tolong guide.

Contoh kad yang aku guna.




 Muhammad Saffuan Bin Jaffar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tolong letak nama, ok??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...