Rabu, 5 Januari 2011

Ali Baba

 Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

     Petang ni tengah duk melayari internet tiba-tiba terdengar bunyi "ting ting ting" yea... mamak roti mai, apa yang dibeli Roti Benggali skaya pelanta dan.... Dah lama aku tak beli benda ni, Ali Baba... Teringat zaman budak-budak dulu, suka beli Ali Baba, lepas tu hadiah kat dalam lain-lain, ikut nasib. Kalau dapat hadiah tak best, beli lagi, kalau dapat hadiah best, seronok rasa ...

Ali baba sekarang ni dah 30 sen dulu 20 sen ja...

" Wei... aku dapat yang sempoi, aku dapat helikopterrr."

   Macam mana la aku boleh teringat kat Ali Baba, ok lah jom tengok apa yang aku dapat....

Dulu dia balut dengan plastik, sekarang ni dengan Surat Khabar Cina ja... barang mahal la kot...

Yang aku dapat
 "Benda Hijau" dengan "Tikus melekat bewarna ungu" adeyhhh...


   Matlamat sebenar beli Ali baba nak dapat hadiah je... bukan nak makan pun "Benda Hijau" tu, tapi ada jugak budak-budak yang makan. Entah Halal atau tak, benda ni dah jual dekat berpuluh tahun la, sejak aku kecik pun ada lagi menatang ni... Pendek kata aku masih lagi menunggu "Akta Halal" untuk dikuatkuasakan, so kita tak leh nak bangga sebagai Negara Hub Makanan Halal SEDANGKAN kita TAK ADA PUN AKTA HALAL... Talk Only No Action, terima kasih sudi baca...






Muhammad Saffuan Bin Jaffar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tolong letak nama, ok??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...