Khamis, 20 Januari 2011

Aku Rindu Wahai Sahabat


Aku Rindu wahai sahabat
Puisi ini aku zahirkan
Seperti kuntum-kuntum 
Yang akan terbit menjadi bunga
Menghiasi Aya Sofia
Menghiasi taman-taman Masjid Biru

Aku rindu wahai sahabat
Secebis pertemuan lalu
Dari seurat benang halus
Menjadi sehampar kain indah
Penuh corak pelbagai warna

Aku rindu wahai sahabat
Senyuman manis kalian yang ikhlas
Membirukan warna Bosphorus
Meracuni teh hitam yang kelat
Menambah rasa kemanisan baklava

Aku rindu wahai sahabat
Kita ditambat dengan ukhwah
Sehinggakan kekuatan persaudaraan ini
Lebih kukuh dari benteng Konstantinopel

Aku rindu wahai sahabat
Andai matahari pergi meninggalkan siang
Adakah engkau akan muncul sebagai bulan?
Entah bila kita akan bertemu?
Di kota kegemilangan

Al-Ilham 










Muhammad Saffuan Bin Jaffar
Pagi Sabtu Air Perlahan

2 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. wahai saudagar dinar dan dirham..
    rupa2nya hg ni pndai berpuisi...hehe...
    jd mai melawat http://cetusanuraniku.blogspot.com =)

    BalasPadam

Tolong letak nama, ok??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...