Sabtu, 29 November 2014

PENANG BEST FOOD | Roti Bakar Lorong Kulit

Malaysia mewah dengan pelbagai jenis makanan, tengok je sarapan pagi contoh macam mee je dah tiga jenis mee goreng, mee sup, mee rebus. Tu belum nasi lagi, nasi lemak, nasi lemuni, nasi goreng, habih tu pulak kuih pun tak kurang hebatnya, bermacam-macam jenis, balut kukus, goreng, bakar pendek kata, memang macam-macam lah makanan yang ada kat Malaysia nih.

Kadang-kadang tu sampai tak tau nak makan apa, asyik-asyik makan nasi lemak sampai dah jemu. Jadi aku mencari benda yang lain dari nasik sebagai sarapan aku, tiba-tiba teringin nak makan telur setengah masak dengan Roti Bakar. Dulu pernah tengok kawan aku post gambar di whatssapp, roti bakar dengan telur setengah masak meleleh-leleh, terliur tengok.

Rasanya sarapan telur setengah masak dengan roti bakar ni ada jugak kat negeri-negeri lain, kan? Cuma kali ni aku nak cerita Roti Bakar antara yang femes di Penang. Terletak behampiran food court Lorong Kulit (tempat terkenal dengan Barang Antik), Honey's Corner menjadi pilihan aku untuk mencuba sarapan roti bakar dengan telur setengah masak.



Waktu aku sampai di sini, aku tengok kebanyakkan orang bersarapan dengan roti bakar dan telur setengah masak.



Setiap hidangan ada dua keping roti dan dua biji telur setengah masak. Roti bakar tu pulak disapu dengan sedikit majerin untuk membangkitkan rasa dan aroma.

Selain daripada tu, korang boleh cuba dengan set berikut :

1. Roti Bakar + Telur Setengah masak
2.  Roti Bakar + Telur Setengah masak + Kacang Merah
3.  Roti Bakar + Telur Setengah masak + Cheese
4.  Roti Bakar + Jem
5.  Roti Bakar + Kaya

Kalau berkunjung ke Pulau Pinang dan berada di Lorong Kulit, boleh cuba lah roti bakar dengan telur setengah masak. Selain daripada kat sini, di Transfer Road jugak ada jual Roti Bakar dengan telur setengah masak, yang uniknya, rotinya dibakar dengan menggunakan bara. Selamat Mencuba!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tolong letak nama, ok??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...