Ahad, 4 September 2011

Cerita Aku SAKIT Hari Ini

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

          Cuti raya pun dah nak habih, harap kawan-kawan semua sihat. Ni nak cerita pasai aku la pulak, aku pi klinik tadi, sebab tiba-tiba tadi aku penat, susah nak bernafas. Dada macam kena hempap 10kg punya bata.
























Doktor bagi ubat, 5 bijik RM25.00, ubat haluih-haluih (kecil). "Satu hari satu biji" bila makan ubat,badan rasa lemah macam terbang-terbang di awangan , zupp lepas makan tu, terus ubat tidur la...

Kalau jenis ubat mengantuk, memang tak boleh tahan. La ni duk mai sakit kepala la pulak. Nyut nyut, rasa macam ada menatang (binatang) duk gigit.

Hmm... Apa-apa pun bila time kita sakit, tak ada tempat yang kita ingat melainkan Allah. Dan insan yang paling hampir dengan kita bila kita sering kesusahan adalah ibu bapa. Depa la orang pertama yang akan risau pasai kesihatan kita dan depa la yang bawak kita pi klinik, waktu tu kita akan hargai insan mulia yang dipinjamkan oleh Allah kepada kita. Kena beli ubat, mahai-mahai pun tak pa, janji anak sihat. Ingat la, aku pesan kat diri aku dan sapa-sapa saja,Sentiasa doa kat depa (mak ayah) bukan mak werrr (marka/girlfriend"s").

Esok aku kena pi buat blood test, doakan aku supaya sihat. Assalamualaikum




Muhammad Saffuan Bin Jaffar

4 ulasan:

  1. saffuan2, lamadah aku suruh ang cek ....punyala bnyak kali aku duk ulang....x pa apa2 pun aku doakan ang sihat nanti...

    BalasPadam
  2. comel la...suka tgk blog org yg ada karton2 ni..pernah nk buat tp x pndai lukih!!

    BalasPadam

Tolong letak nama, ok??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...