Jumaat, 2 September 2011

Sponge Bob Raya di Malaysia (2)

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

SAMBUNGAN (Bahagian 1 di Sini).... Esok tu ramai mai rumah aku, tengok Sponge Bob pakai baju warna pink. Dulu tengok dalam tv, sekarang tengok depan mata.


Macam biasa, aku bawak dia pi beraya kat rumah orang, biaq dia dapat rasa suasana hari raya. Seronok Sponge Bob dapat duit raya.

Lepas tu aku bawak dia pi makan, biasa la, nak makan pedas-pedas tak boleh. Tapi Sponge Bob suka ayam panggang daripada rendang. Kami ajaq dia makan guna tangan.

Malam tu, dia seronok kira duit raya. Ubat nyamuk kena pasang, kalau tak Sponge Bob kena getik nyamuk.

Malam tu dia lena puas-puas, keletihan beraya di Malaysia.

Masa beraya di Malaysia dah di penghujung, tiba masa nak balik ke dalam laut di U.S. Perasaan Sedih dan gembira bercampur, Selamat Tinggai Malaysia! Jumpa lagi...







 Muhammad Saffuan Bin Jaffar

5 ulasan:

  1. kerja kat overseas ke bro? huhu... i like spongebob... nice kartoon...

    BalasPadam
  2. haha... duk kat seberang laut.... terima kasih, lukisan untuk terapi :)

    BalasPadam

Tolong letak nama, ok??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...