Isnin, 24 Jun 2013

Jerebu di Pulau Pinang

Jerebu di Muar boleh dikatakan antara yang paling teruk. Kini jerebu dah mula merebak ke Pulau Pinang. Berikut gambar terkini jerebu di Pulau Pinang.

Bila tengok kat luar tingkap...
" Wahh kabus rasa macam kat Beijing "

Banyak la hang punya kabus!

Maklumat STATUS BACAAN INDEK PENCEMARAN UDARA (IPU) PADA 24-Jun-2013 SELURUH MALAYSIA
(Sumber : AIR POLLUTANT INDEX MANAGEMENT SYSTEM)
 Pulau Pinang (5.00PM) di USM pada bacaan 81

Jam 2.00 petang di IPG Kampus Pulau Pinang



6.30 petang di Puncak Bukit Jambul

Di lokasi yang sama tiada Jerebu kat Pulau Pinang... Nampak tak beza, gambar ni aku mabik tahun lepas 2012 waktu yang sama...

   Kalau boleh kurangkan aktiviti luar, aku ni pun dah batuk-batuk, malam keluar gi cari mask banyak yang dah habis. Tapi jangan risau, melalui info dari akhbar yang aku dapat, Kerajaan Negeri Pulau Pinang sedang berusaha untuk tambah Topeng Muka terutamanya jenis N95. Macam manapun keadaan jerebu di Penang masih dalam keadaan terkawal, cuma kalau boleh la, kurangkang aktiviti luar.

Jaga kesihatan minum banyak ayaq tau...


Muhammad Saffuan Bin Jaffar

Tiada ulasan:

Catat Komen

Tolong letak nama, ok??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...