Sabtu, 30 Julai 2011

Aku Kena Saman

Kenapa Polis saman orang?
Sebabnya parking di tempat bukan khas untuk parking

Kenapa orang tak parking di tempat khas parking?
Sebab parking penuh!

Kenapa parking penuh?
Sebab tempat parking tak cukup

Kenapa tempat parking tak cukup?
Sebab pemaju tak buat banyak tempat parking
Sebab banyak parking reserved

Di mana aku nak parking kalau dah tak ada tempat parking?
Di tempat yang tak boleh parking la...

Di mana?
Di tepi jalan line putih...

Tak kena saman?
Kena la....

Sebab apa pulak?
Sebab salah parking di situ....



Apa jenis kesalahan?
Melakukan Galangan tidak berpatutan di atas jalan raya
-Seksyen 16(1) Kaedah-kaedah  Pengangkutan Jalan L.N 166/59


Galangan tu apa?
Sekejap nak cari dalam kamus Bahasa Melayu.......
Sudah jumpa. galangan I tempat membaiki perahu atau kapal di darat. 2 sesuatu yang menghalang; halangan
yang mana satu? Tempat baiki perahu atau buat halangan? hahaha...

Pak Cik Niccol├▓ di Bernardo dei Machiavelli penulis buku The Prince hanya mampu tersenyum. Sama macam aku bila dapat saman 
:) :) :) 




Muhammad Saffuan Bin Jaffar

9 ulasan:

  1. haha, so kesimpulannye saman laa pemaju tu kn.. br die sedar nk wat parking bg bnyk cket..

    BalasPadam
  2. nak tanye berapa harga saman awk?ade kena bagi compound ker kalau bayar awl?please reply me :(

    BalasPadam
  3. brp harga ye?
    kayap duit mcm ni..phuii

    BalasPadam
  4. aku pun tak ingat berapa ratus kena saman...

    BalasPadam
  5. can i knw u denda how much? 300$$ ?

    BalasPadam
  6. can i knw u pay how much for this saman? thanks..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sorry... I cant remember how much... Maybe around RM150.00

      Padam
  7. Knpa mau pakai perkataan galangan? Kalau guna halangan pun tak ngam pasal kalau halangan mmg halang betul2.keta lain takleh lalu.Denda bg seksyen ni rm150.Pay awal b4 1 week n u got diskaun.maybe dpt rm100 or rm80.Jgn lupa setiap saman trafik ada Rayuan.

    BalasPadam
  8. rm150.byr awal b4 1 week mayb got rm100 or rm80.setiap saman ada Rayuan

    BalasPadam

Tolong letak nama, ok??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...