Isnin, 14 Februari 2011

Masa lalu

Sesekali aku merenung diriku
dihadapan cermin berbingkai merah
terlihat diriku semasa kecil
penuh dengan semangat dan cita-cita

Aku merenung lagi dalam-dalam
bayangan zaman dahulu kian pudar
yang mendatang adalah masa depan
penuh dengan tanda tanya

Kenapa aku kini berat melangkah
sedangkan aku jauh ketinggalan
setiap kali datang harapan
aku seolah-oleh mensia-siakannya

Bayangan di dalam cermin
mentertawakan perangai aku
berdiri tercegat seperti orang bodoh
masih lagi berdiri mengenangkan masa lampau

Kaki ini mahu melangkah
jiwa ini belum lagi mengalah
Cuma aku yang menyekat
segala kehendak dan harapan

Ya Allah sesungguhnya,
aku tidak tahu apa dihadapanku
aku tidak tahu segala-galanya
bimbinglah aku dari igauan masa lalu




Muhammad Saffuan Bin Jaffar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tolong letak nama, ok??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...